بازاریابی همایش: چگونه شرکت کنندگان بیشتری داشته باشیم؟

بازاریابی همایش: چگونه شرکت کنندگان بیشتری داشته باشیم؟

بازاریابی همایش: چگونه شرکت کنندگان بیشتری داشته باشیم؟

شاید برایتان پیش آمده باشد که با شرکت در یک همایش یا برگزاری همایشتان، با تعداد زیادی صندلی خالی مواجه شده باشید.

باید بدانیم که حتی اگر بهترین سخنران هم باشیم ولی نتوانیم تبلیغات و بازاریابی درستی برای همایش انجام دهیم، صندلی های سالن کنفرانس همچنان خالی خواهد ماند.

مهم ترین مسئله این است که بتوانیم دیگران را قانع کنیم که شرکت در همایش برایشان مفید و اثرگذار خواهد بود. اما چگونه؟ با ما همراه باشید تا چند نکته ی مهم درباره بازاریابی همایش ها را بررسی کنیم.

1.عنوانی متقاعد کننده برای متون تبلیغاتی خود انتخاب کنید.

اکثرا در بنرهای تبلیغاتی سمینارها، تیترهای ساده ای به چشم میخورد که فقط به مخاطب می گویند این همایش درباره چیست. اما نکته ای که باید به آن توجه شود این است که چرا افراد باید در همایش ما شرکت کنند؟ به تیترهای زیر دقت کنید:

  • همایش آموزشی بازاریابی
  • آموزش مشهور کردن برندتان : درآمدتان را از ۱ میلیون در ماه به ۱۰ میلیون در ماه برسانید

کدام یک از این دو تیتر شما را بیشتر ترغیب می کند؟

بله، دومی!

نوشتن یک متن تبلیغاتی خوب تاثیر بسیار زیادی در جذب هر چه بیشتر شرکت کنندگان دارد طوری که حتی نیازی نیست نگران قیمت بالای بلیط هایتان باشید. تیتر “درآمدتان را از ۱ میلیون دلار به ۱۰ میلیون دلار افزایش دهید” برای اولین بار توسط  Eban Pagan  استفاد شد و او توانست سریعا تمامی بلیط های سمینارش را بفروشد. بلیط هایی که هر کدام ارزشی معادل ۱۰٫۰۰۰ دلار داشت یعنی چیزی حدود ۳۷ میلیون تومان !

2.از تبلیغات آنلاین و شبکه های اجتماعی غافل نشوید.

با استفاده از تبلیغات آنلاین میتوان مخاطب بیشتری جذب کرد. برای اینکار می توانیم بعد از تهیه متن تبلیغاتی آن را برای مخاطبان بفرستیم و از آنها دعوت کنیم تا در آن شرکت کنند. این افراد می توانند اعضا گروه یا کانال تلگرام باشند یا فالور های اینستاگرام و لینکدین یا حتی کاربرانی که ایمیل آنها را از روش های مختلفی به دست آورده ایم. تحقیقات نشان داده است که نرخ بازگشت سرمایه در بازاریابی ایمیلی بسیار بالاست.

علاوه بر این، میتوان بنرهای تبلیغاتی همایش را در شبکه های مجازی و سایت هایی که بازدیدکنندگان زیادی دارند، قرار دهیم. به عنوان مثال ویدیویی جذاب تهیه کنید و آن را در آپارات، لینکدین و ... قرار دهید.

3.در شناسایی مخاطبان همایشتان خلاق باشید.

به مخاطبانی که در دسترستان هستند اکتفا نکنید. راه هایی را که می توانید از طریق آن شرکت کنندگان بیشتری داشته باشید، پیداکنید. به عنوان مثال به سخنرانان، داوران و اسپانسرها و حامیان همایش خود کدهای تخفیفی ارائه دهید تا آنها افراد بیشتری را جهت شرکت در همایش مجاب کنند. ( مثلا کد تخفیف 20% به داوران و اساتیدی که در همایش حضور دارند بدهید . طبیعتا ایشان این کد را به دانشجویان خود خواهند داد و آنان نیز جهت ثبت نام در همایش بیشتر وسوسه خواهند شد). 

با به کاربردن نکات فوق می توانید شرکت کنندگان بیشتری داشته باشید.

.

نظرات

دیدگاهی بنویسید